S’ha activat la bústia de comunicació d’incidències de les oposicions d’estabilització de les convocatòries 600, 643, 650 i 700. Aquest formulari estarà actiu entre el dimart 2 de maig i el divendres 5 de maig per tal que la Generalitat recopili informació de les incidències que van concórrer durant la jornada del 29 d’abril. L’objectiu d’aquesta bústia és determinar si s’han vulnerat els principis de mèrit, capacitat i igualtat durant els processos de selecció. IAC-CATAC ja ens vam pronunciar ahir, 1 de maig, sobre l’objectiu d’aquesta bústia. Un cop analitzada amb els serveis jurídics del sindicat no veiem en el formulari cap problema de protecció de dades.

Per entrar al formulari, s’ha de fer telemàticament amb certificat digital (com amb les inscripcions als processos) i ens surt una plantilla on hem de fer constar les nostres dades personals.

Un cop posades s’emplena el formulari començant per la identificació del procés selectiu presentat, la facultat i l’aula on es va realitzar l’examen. Posteriorment es poden marcar les caselles de les incidències que l’Administració ha cregut convenients posar. Al final, es deixa un requadre per escriure altres tipus d’incidències (màxim 500 caracters):

 

Dades del procés selectiu
Codi del procés selectiu (indica el codi de tràmit del procés selectiu a que correspon la prova que vas el dia 29.04.2023)
 
Edifici i aules
Edifici (desplegable)
Aula de l’edifici especificat (desplegable un cop indicat l’edifici)
Tipus d’incidència (S’ha de marcar mínim una)
La prova es va inicia amb retard
La prova no es va desemvolupar perquè faltava l’enunciat
L’espai habilitat no era adequat
No hi havia dos models d’exercici ni garantia de separació adequada entre els examinands
Es van utilitzar dispositius electrònics (mòbils, rellotges intel·ligents, tauletes…) durant el desenvolupament dels exercicis
Van haver-hi sortides no controlades durant el desenvolupament dels exercicis
L’aula no va estar ben vigilada durant el desenvolupament dels exercicis
Altres incidències (màx 500 caràcters)

 Finalment el camp de protecció de dades és obligatori i se’n fa càrrec la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana i la Direcció General de Funció Pública. Departament de la Presidència. Suposem que per contrastar que qui omple la bústia era realment aspirant a les proves de selecció.

Des de IAC-CATAC, valorem que aquestes dades són les que hauria de reportar l’Administració com a organitzadora de les oposicions, però que es poden utilitzar per contrastar dades.

Tal com vam dir en el Cataccrac de l’1 de maig: “Aquesta bústia ha de ser paral·lela a la presa de decisions i a les dades que tingui l’Administració. Ha de ser per corroborar, no per aportar noves proves. Si no és el cas, és que aleshores no es poden garantir els principis de mèrit, capacitat i igualtat”.

Però tot sembla indicar, per la nota de Funció Pública que no és així: “La informació facilitada permetrà a la Direcció General de Funció Pública avaluar de forma objectiva les incidències que han tingut lloc i, en conseqüència, prendre decisions respecte de les convocatòries. Aviat s’informarà de les mesures preses. “

 Aquest dimecres tenim reunió amb Funció Pública on tindrem l’aportació de dades i podrem valorar-les, seguim restant a l’espera.