1.-Temes Transversals
1.1.- Concreció de les places d’ampliació autoritzades pel Govern i publicades al DOGC.
a.- Categories i ubicació: tant de les de personal laboral com de personal PAS, ja que aquestes també tenen afectació directa sobre el personal representat per aquest comitè.
La responsable de Coordinació i Interlocució Sindical diu que no passaran la llista de les noves places de funcionaris perquè els representants d’aquest personal encara no la té.
El subdirector general d’Administració i Recursos de la DGPEIS, detalla l’ampliació a Bombers.
Consisteix en 38 PAS:
4 places per a Recursos Humans
2 a Contractació i Patrimoni
6 a Convocatòries
1 al Centre de Logística de Bombers (plaça de responsable de Magatzem)
3 a Equipaments Operatius i Tecnologia
1 plaça de responsable d’Avaluació Psicològica
1 plaça al servei d’Auditoria
La resta són places per als serveis administratius de les Regions:
2 a la Centre
1 a Terres de l’Ebre
2 a Lleida
2 a Tarragona
2 a la Metropolitana Nord
4 a la Metropolitana Sud
3 a Girona i
4 a Serveis Centrals
També hi haurà 44 noves places de personal laboral:
2 de TESI
4 de TEMH per a la nova base d’Olot i
29 de tècnics logístics de manteniment –conductors (3 a cada Regió, 5 a CLB i 3 a ISPC)
9 d’EPAF (Granollers, Igualada, Llançà, Moià, Montblanc, Móra d’Ebre, Santa Coloma de Farners, Solsona i Tremp)
DGAR:
7 places: 5 de tècnics i 2 de TEOC (a la Sala de Tarragona). Tres places són de laborals, les 2 de TEOC i una de periodista.
DGP:
59 noves places: 49 de funcionaris i 10 de laborals
Les de laborals són:
1 responsable del magatzem al Centre Logístic del Prat de Llobregat
3 places d’emmagatzemadors al Prat de Llobregat
1 plaça d’emmagatzemador a Sabadell,
3 conductors polivalents (a Sant Feliu de Llobregat, Figueres i Tarragona)
i 2 oficials de manteniment (a Barcelona i Sabadell)
SCT:
5 places noves, totes al Civicat de Barcelona:
2 de tècnic de gestió de trànsit i
3 de TEOC de gestió del trànsit
PC:
No té increment de personal laboral
b.- Previsió de les diferents direcció generals de fer efectives les ampliacions.
S’estan fent els tràmits perquè els nous llocs de treball estiguin creats l’1 de gener de 2025. Fet això, caldrà pressuposar-los. La responsable de Coordinació i Interlocució Sindical, però, explica que possiblement no hi haurà pressupostos de la Generalitat en aquesta data, amb la qual cosa caldrà negociar transferències de fons entre capítols per dotar els nous llocs de treball. Tot plegat endarrerirà la cobertura de les noves places.
1.2 Permís per causa de força major: aclariment de la seva aplicació. Algunes unitats estan aplicant criteris propis.
Funció Pública va anunciar que s’establirien uns criteris però encara no els han precisat, per això, cada unitat els aplica com millor li sembla. En total, són 30 hores l’any. Interior diu que si la persona treballadora no pot presentar cap certificat per justificar l’absència, valdrà una declaració autoresponsable.
1.3 Estat del procés de mobilitat i promoció del personal laboral del Departament d’Interior.
La responsable de Coordinació i Interlocució Sindical explica que ja han passat a Funció Pública l’esborrany del procés i ara se n’espera resposta. Quan arribi, Interior convocarà. La data de la convocatòria depèn de quan arribi l’informe de Funció Pública; potser ja es fa passat festes.
En la darrera reunió de la CIVE ja es va informar que alguns departaments estan fent proves amb l’aplicatiu creat per participar en la convocatòria.
1.4 Places d’accés a TEOC: identificació de quines pertoquem a cada direcció general.
S’estan preparant les convocatòries d’accés a la categoria TEOC, amb previsió de publicar-la a primers de gener. N’han de sortir 55 però encara no es té clara la distribució per unitats; això va en funció de com quedin ordenades les places segons els criteris de disponibilitats (a més, estan pendents de resoldre, primer, el concurs de trasllats).
1.5 Calendaris laborals 2025
DGPEIS:
– TEOC – Pendent resposta modificacions part social.
La part social expliquem que els dies de vacances addicionals es comptabilitzen per hores, no pas per dies. Per això, per completar dies sencers de vacances cal tirar d’assumptes personals, que queden subjectes al risc. Dit això, demanem no sotmetre les vacances al risc. La Cap de RRHH respon que s’ho estan mirant.
– TEMH – Estat procés canvi proposat per la unitat i els treballadors.
El Subdirector de RRHH diu que ara mateix no és el moment de fer canvis en les condicions del lloc de treball. Proposa consolidar primer la funcionarització del col·lectiu, quan passi a formar part de l’Escala de Suport, i després, negociar els canvis. La part social precisem que no es proposen canvis substancials i que, per tant, es podrien negociar ara. A més, la funcionarització s’allargarà 2 o 3 anys. El Subdirector de RRHH insisteix: sí que s’estan proposant canvis substancials i ara no és el moment de parlar-ne. I afegeix que el procés de funcionarització es desenvoluparà aquest pròxim any 2025. De tota manera, s’acorda que es negociarà un nou horari quan s’obri la nova base d’Olot.
DGPC: TEOC – CECAT:
Aprovat.
Operadors Civicat:
La idea és prorrogar l’horari actual i ja s’adaptarà quan s’hi hagin incorporat les noves places. Es decidirà si es prorroga o no l’horari actual.
1.6 Restriccions a la mobilitat derivades de plans d’emergència: Aclariment del personal que s’entén que presta serveis essencials. S’esmenten els MMEE, Bombers i CAR, però no es fa referència al personal de suport: el personal laboral no hi és inclòs i si hi és, quines categories concretes?
El Subdirector de RRHH de la DGPEIS diu que caldria incorporar-hi el personal TEOC. Premsa i TESI no s’hi incorporaran. No són essencials, tampoc, els conductors de Bombers. Segons Funció Pública, les persones afectades que no van anar a treballar tenen 4 mesos per tornar les hores que van deixar de fer. La part social expliquem que a Tarragona hi ha gent afectada que ara ha de tornar 2 dies de guàrdies i demana flexibilitat per poder-ho fer perquè si no, aquestes persones hauran de renunciar a dies de vacances o a hores d’assumptes personals. La DGPEIS, i la DGP, autoritzen aquesta flexibilitat per tornar les hores.
1.7 Permisos eleccions sindicals: Personal que no treballa en la jornada electoral o l’endemà.
Després de consultar-ho a Funció Pública, s’informa que els permisos estan molt ben definits i només es concedeixen al personal que treballa el dia de les eleccions. La part social diem que les persones que no treballen i van a una mesa electoral, haurien de poder compensar aquestes hores. Per això, demanem fer una volta a les instruccions, que són molt generals. El Subdirector de RRHH diu que no es pot regular de nou una cosa que ja està regulada; “no en tenim la competència”, diu.
2.- Direcció de Serveis. Xarxa Rescat
2.1 Taller-Ràdio: Hores extres del col·lectiu. Si són a compensar, afecta directament al document de localitzacions signat amb l’anterior direcció general de dependència.
La part social preguntem si en un futur es podran cobrar les hores generades quan el personal es desplaça a un Centre de Comandament, ja que ara es compensen amb temps. Del CTTI, respon que miraran si, de cara a 2025, es podran cobrar i en quins casos. La Responsable de Coordinació i Interlocució Sindical precisa que si s’han de cobrar, primer cal una autorització expressa del Departament. Davant la possible negativa a pagar-les, la presidenta del Comitè anuncia que la part social estudiarem si s’ha de revisar el document de localitzacions del col·lectiu. Seguint el mateix fil de la conversa, IAC-CATAC preguntem de forma retòrica si les hores extra són optatives, ja que no es cobren.
2.2 Estat de la proposta de complement de lloc del personal de la Xarxa Rescat.
El Responsable de la Xarxa Rescat explica que encara s’està treballant una proposta en ferm després de trobar-se amb el col·lectiu. La proposta definitiva serà presentada al Comitè Intercentres. La part social, però, demanem que se li faci arribar l’esborrany de la proposta presentada als treballadors i treballadores. El Departament es compromet a fer-lo arribar abans del 18 de desembre.
3.-DGAR – Reclamació reunió grup de treball TEOC de les àrees regionals
3.1 Estat de la gestió per a l’aprovació del complement de lloc de feina per als tècnics de telecomunicacions de la DGAR.
La Cap de Servei de Gestió de Personal explica que s’està estudiant transferir a Direcció de Serveis tot aquest personal. En aquests moments, la DGAR està pendent de saber si és viable o no aquest canvi d’adscripció. Ho està analitzant Direcció de Serveis. La part social precisem que si es fa el canvi, hi hagi possibilitat d’analitzar com queden les seves condicions de treball.
3.2 TEOC – Pendent reunió grup de treball
Encara no s’ha fet la reunió del grup de treball; es farà el pròxim mes de desembre.
4.-DGPC – Pendent de reunió del grup de treball TEOC CECAT
La reunió encara no s’ha fet. La part social enviarem a la DGPC els temes que caldria tocar.
5.-SCT – Estat del procés de creació de les borses de treball
El Cap del Servei de Recursos Humans del Servei Català de Trànsit explica que ho estan acabant de madurar. Crearan un espai al web amb tota la informació sobre la creació. En aquests moments no saben quan podran crear la Borsa.
6.-DGPEIS
- Pendent reunió informativa caps de sala RETiTE
Aquest pròxim divendres es farà la reunió a Tarragona, amb presència del Cap de la Divisió Sala Central de Bombers.
- Conductors:
Complement toxicitat: Accés al PGBO de tots els treballadors. Cal fer una instrucció clara, cada regió està donant informacions diferents als treballadors.
Cada Regió està fent un document Excel amb la relació de les persones que han de cobrar el complement. IAC-CATAC diem que, per exemple, els conductors de la REMN no l’han cobrat perquè aquest document no l’han fet. El Subdirector de RRHH diu que “en cap moment s’ha dit que es deixaria de pagar”. La Cap de RRHH diu que s’esforçaran a recordar les dates límit per passar les dades, perquè puguin ser introduïdes a la nòmina que toca. La cap del Servei de Recursos Humans de la DGPEIS, recorda que el document ha de venir validat per un superior.
Informació projecte tècnic logístic. Cal tornar a reunir el grup i un primer document de la proposta per començar a donar forma a tot el projecte.
El Subdirector de RRHH demana esperar a l’aprovació dels Pressupostos de 2025 i començar a treballar-ho bé a posteriori. La part social només demanem informació de què es vol fer. El Subdirector de RRHH veu bé començar a debatre sobre el calendari laboral però anuncia que caldrà negociar les condicions laborals del personal existent i del que s’incorporarà de nou.
Formació. Sense formació des de fa anys.
La part social diem que els conductors fa molt de temps que no fan formació. El Subdirector de RRHH diu que amb els canvis que hi ha d’haver, diversos col·lectius començaran a fer-la. Especialment, el personal dels centres ERA, sobre emmagatzemament i gestió del material.
6.3 EPAF – Llei de bombers forestals (Llei 5/2024 de 8 de novembre). Quina posició té el Departament?
El Subdirector de RRHH veu que la Llei estatal no afecta EPAF perquè a Catalunya no existeix la categoria bombers forestals. Els EPAF no poden ser considerats com a tals; entre d’altres coses perquè les seves tasques no consisteixen a fer extinció d’incendis. D’aquesta manera, no poden entrar en la Llei. Altres aspectes de la Llei ja se’ls estan aplicant, com ara el que fa referència a la prevenció de riscos laborals. La part social creiem que EPAF sí encaixa a la Llei. El Subdirector de RRHH afegeix que hi ha col·lectius que no veuen clar si entrarien a la Llei o no. A efectes de la jubilació anticipada, i pel que fa al coeficient de reducció, El Subdirector de RRHH diu que caldrà parlar amb la Seguretat Social. IAC-CATAC demanem un esforç de la Generalitat per encaixar bé a la Llei els col·lectius.