Mesa sectorial

Gener 25

 

Cataccrac Sectorial gener 2025

 

El 20 de gener s’ha reunit la Mesa Sectorial i entre els temes tractats s’han actualitzat les previsions dels diferents processos de provisió i selecció convocats per Funció Pública. En aquest Cataccrac fem un resum però ampliem informació en un Infocatac a banda annexat a la Sectorial.

 

1 – Calendarització processos

 

Els processos dels cossos generals tenen tots una nova previsió. Pel que fa als concursos de trasllats:

 

 

 

Cal destacar que aquest mes de gener està previst que es publiquin els concursos de trasllats dels cossos específics que encara no s’han convocat (veure annex), la majoria dels cossos de la convocatòria 833. En aquest annex també fem un recordatori de les dates d’exàmens de les oposicions ordinàries que s’han de realitzar entre març i abril d’enguany.

 

Pel que fa a les convocatòries d’àmbit penal, torna a haver-hi, un cop més, un endarreriment en les previsions i en breu se’ns donaran noves dates. Funció Pública està al cas del desajust del Departament de Justícia en aquestes convocatòries. Esperem que sigui la darrera vegada.

 

També, IAC-CATAC hem denunciat, un cop més, que les convocatòries dels concursos de trasllats que s’han de publicar posin els aprovats de la PIE en fase 2 i sense puntuació diferenciada, deixant-los així a la cua de les adjudicacions de plaça definitiva. Considerem que és una injustícia i que no es compleix la normativa vigent pel que fa a la preferència dels funcionaris i funcionàries de carrera.

IAC-CATAC sol·licitem a Funció Pública que esmeni aquest greuge, que no correspon a la interpretació de la Llei 8/2023 (ser funcionària de carrera abans dels processos d’estabilització).

 

2 – Equiparació de nivells. Mateix lloc de treball, igual retribucions.

 

Des de IAC-CATAC sol·licitem que se solucioni al més aviat possible i es faci la correcció de nivell per a aquelles persones que han aprovat la PIE, han reclassificat la seva plaça i no tenen el mateix nivell que totes la resta de personal que ocupa llocs idèntics. Aquesta situació es dona al SOC i també a l’ATC. Instem a Funció Pública a iniciar els tràmits per solucionar-ho. FP ens informa que el SOC ja ha iniciat la tramitació i a l’ATC s’ha demanat informe d’igualtat de tasques. IAC-CATAC seguirem aquests casos per tal que se solucionin ràpidament.

 

3 – Alíquotes

 

Tornem a treure els trasllats de personal per transferències d’unitats entre departaments. Els criteris que es van presentar en la darrera Mesa no s’estan complint i presentem una queixa. No pot ser que els departaments i Funció Pública pactin uns criteris a instàncies de les organitzacions sindicals i que després no els compleixin. Cal rectificar aquests incompliments de criteris de selecció de personal per als trasllats d’unitats. IAC-CATAC reiterem que no té sentit que la voluntarietat no sigui el primer criteri establert per fer els traspassos. Funció Pública argumenta que van elaborar uns criteris i que els departaments estan obligats a complir-los i que parlaran amb els departaments per recordar-ho.

A més a més, presentem un dubte sobre els propers concursos de trasllats. Els 5 punts per mantenir-se en el mateix departament de procedència a partir de quan es compten? Funció Pública ens contesta que serà el Departament on s’estigui en el moment de la convocatòria del concurs de trasllats.

 

4 – Equips de Medi Obert

 

IAC-CATAC denunciem que durant el mes de desembre hi va haver una modificació del territori d’intervenció de les unitats EMO de treballadores socials. Que es van passar tasques de l’EMO 5 a l’EMO 2. Suposant, això, que els desplaçaments que ocasionen s’haguessin de sufragar amb els propis diners del personal. Des de IAC-CATAC no veiem viable aquests canvis de condicions laborals i l’arbitrarietat amb què s’han consignat. Denunciem que la Mesa Mixta, que es va reunir el passat 11 de desembre no es va comentar res d’aquests canvis, que es van fer efectius aquella mateixa setmana. Remarquem que és una mesura injusta i il·legal, feta a corre-cuita i sense consens ni negociació. Volem remarcar que la reunió del subdirector amb IAC-CATAC no es va produir fins el 23 de desembre, 10 dies després de la implantació de la mesura i dos dies abans de Nadal, amb difícil solució. Fins a dia d’avui, que hem hagut de denunciar-ho a la Mesa Sectorial no hem tingut cap més notícia del Departament de Justícia.

 

L’Administració argumenta que el canvi es deu a uns volums d’expedients descompensats únicament del mes de desembre i que van haver d’actuar d’aquesta manera. És a dir, unilateralment i sense consens, prenent mesures que no respecten la legalitat vigent. També, s’escuden dient que és una mesura temporal i que en la propera Mesa Mixta es tractarà àmpliament.

En tot cas, IAC-CATAC denunciem que aquest canvi d’assignació de gerència no s’ha fet adequadament i que ni tan sols consta per escrit. Cal que aquestes instruccions es donin per escrit per tal de garantir els drets de les treballadores i treballadors de la Generalitat de Catalunya.

 

Finalitzem amb les propostes de IAC-CATAC per tal de millorar les condicions laborals:

Increment de recursos humans i materials: Cal recuperar i ampliar les places estructurals eliminades en els últims anys.

Planificació estratègica: Implementar mesures a llarg termini basades en un diagnòstic realista de les necessitats del servei.

Respecte a les condicions laborals: Garantir que qualsevol canvi o reassignació de funcions es faci amb consulta prèvia, negociació amb la part social i respecte als drets laborals.

Millora en la comunicació: Establir protocols clars per informar i justificar les decisions que afectin els equips.

 

5 – Espai de negociació DGAIA

 

Des de IAC-CATAC proposem la creació d’un espai de negociació per al personal de la DGAIA. Tal com vam proposar en l’anterior Mesa Sectorial, l’espai existent de la mesa tècnica és completament insuficient per poder tractar les problemàtiques del dia a dia que sorgeixen al personal, ja que es tracta només d’una mesa de riscos psicosocials. Necessitem un espai per tractar problemàtiques puntuals, qüestions laborals, incidència, mancances o propostes de millora. Cal una intervenció constant i un espai de negociació tant per a personal funcionari com laboral. Proposem aquest espai, que pot ser un de nova creació o una modificació de la mesa tècnica que compleixi els requisits i que es reuneixi bimestralment.

 

Tan com Funció Pública com el Departament de Justícia veuen amb bons ulls aquesta proposta de IAC-CATAC, així com la resta d’organitzacions sindicals de la Mesa. Així doncs, per trobar un bon encaix d’aquest espai es farà, per part dels sindicats, una proposta de creació i Funció Pública valorarà les propostes per tal de negociar amb el Departament de Justícia aquest espai.

 

6 – Torn Obert

 

S’ha traslladat a Funció Pública l’estat de la jubilació parcial que es va anunciar. Però això té un llarg recorregut que ha de passar primer per la modificació del TREBEP a l’estat espanyol. Per tant, encara queda lluny que pugui arribar a negociar-se a la Generalitat de Catalunya, i es farà via MEPAG, ja que afecta a tot el personal funcionari.

 

També s’ha comentat l’augment retributiu del 0,5% amb efectes retroactius del 2024. Encara s’han de fer els passos des de l’estat espanyol per ratificar-ho, per tant, en aquesta nòmina del mes de gener no es cobrarà. Caldrà esperar si s’arriba a temps per poder-ho fer a la de febrer.

 

 

 

Des de IAC-CATAC hem instat a Funció Pública que recordi als departaments que l’Acord de Govern de 13 de juny de 2017 que limita la contractació de personal temporal a la Generalitat amb vincle vigent que no porti més de sis mesos al seu lloc de treball, té l’excepció que si el contracte o nomenament és una plaça estructural dins el mateix departament sí que es pot fer, encara que no hagin transcorregut sis mesos del darrer.

 

IAC-CATAC també hem demanat a Funció Pública que es corregeixi l’error que hi ha a la publicació al DOGC de l’Acord GOV/264/2024 de constitució i funcionament de la borsa oberta d’ocupació temporal de personal funcionari interí al servei de la Generalitat de Catalunya i els seus organismes, on en la secció quarta de l’annex sobre barems de puntuació de mèrits hi ha un error en el punt 2.1 a) i no especifica que són 55 punts haver superat un procés selectiu mitjançant concurs oposició ordinari sense obtenció de plaça de “la Generalitat de Catalunya”. Un error que esperem que es corregeixi al més aviat possible.

 

IAC-CATAC volem aclarir que no permetrem que la instrucció 1/25 sobre teletreball afecti al personal de base de la Generalitat de Catalunya. Aquesta instrucció, que limita el teletreball als alts càrrecs, fa esment en el seu punt 3 que hi ha d’haver una organització de teletreball organitzada i que per tant poden haver modificacions. Demanem que es tracti aquesta instrucció i es negociï una actualització del Decret que regula el Teletreball immediatament a la MEPAG i es protegeixi el personal base. Així també, demanem que s’instauri el teletreball en aquelles unitats que poden fer perfectament teletreball, com és el cas de les 8.000 treballadores de personal PAS dels centres educatius.