Instrucció FP 1/24

 

El 12 de novembre, Funció Pública ha publicat la instrucció 1/24 sobre mesures aplicables al personal de l’Administració de la Generalitat com a conseqüència de restriccions o limitacions a la mobilitat de derivades de plans especials d’emergències. Aquesta instrucció deroga la instrucció 3/2017 que regulava la flexibilitat horària com a conseqüència d’episodis mediambientals de contaminació o d’altres situacions d’emergència derivades de plans de protecció civil.

 

La instrucció 1/24 desenvolupa l’article 7.1 c) del Decret 77/20 de teletreball i dona l’opció excepcional d’autoritzar el teletreball ocasional amb motiu de la declaració d’episodis ambientals de contaminació o altres situacions d’emergències derivades de plans de protecció civil, sense necessitat de sol·licitud prèvia. Així doncs, aquesta instrucció fixa que:

 

El personal que té assignades funcions susceptibles de prestar-se en règim de teletreball no haurà de desplaçar-se als centres de treball quan presta serveis o resideix en zones afectades per restriccions o limitacions a la mobilitat derivades de l’activació d’un pla especial d’emergències i acordades mitjançant resolució de l’autoritat competent en matèria de protecció civil.

 

El personal que presti serveis essencials, segons l’autoritat competent, ha de prestar serveis presencials, llevat que tingui funcions susceptibles de prestar-se en règim de teletreball. En el cas que resulti afectat en els desplaçaments, es considera justificada l’absència només en l’horari de permanència obligatòria i ha de ser comunicada immediatament al cap de la unitat o superior jeràrquic. A més a més, s’afegeix que per a aquest personal, prèvia autorització expressa de les secretaries generals, es considerarà justificada l’absència si té a càrrec menors de 14 anys, persones dependents o amb discapacitat.

 

El personal no essencial però que no pot exercir el teletreball no té l’obligació de desplaçar-se als centres de treball i es consideren justificades les absències només en l’horari de permanència obligatòria, de 9 h a 14 h.

 

S’han de recuperar les absències justificades de l’horari de permanència obligatòria en el termini màxim dels quatre mesos següents o a compte d’assumptes personals.

 

En tot cas, des de IAC-CATAC veiem insuficient aqueta instrucció, sobretot per a col·lectius específics de la Generalitat de Catalunya del nostre àmbit. Creiem que hi ha d’haver una modificació del Decret de Jornada i Horaris per tal d’adaptar-se a la realitat actual.

 

Instrucció 1-24

Cataccrac instruccio FP 1-24