COMITÈ INTERCENTRES

16 D’ABRIL 2025

 

Cataccrac Intercentres Interior abril 2025

 

 

1.- Direcció de Serveis i Temes Transversals

 

  • Estat del procés de mobilitat i promoció del personal del Departament d’Interior.

 

La responsable de Coordinació i Interlocució Sindical explica que ja ha arribat l’informe favorable de Funció Pública. El text de la convocatòria ja es pot publicar. Ara mateix, però, s’estan resolent les incidències que van sorgint en el tràmit de publicació. Per tant, en aquests moments no es pot precisar la data de exacta de publicació. El Departament espera que passada la Setmana Santa es resolguin els problemes que van sorgint. Primer es publicaran les convocatòries de TEOC.

 

  • Previsió proves de la convocatòria ordinària TEOC.

Ara mateix estem en període d’al·legacions. La previsió inicial era que les proves es poguessin fer al maig però, segons la responsable de Coordinació i Interlocució Sindical, en aquesta data ja no serà possible fer-les. Tampoc se sap ara mateix on es podran fer les proves, per tant, segurament  haurem d’esperar que acabi la Campanya Forestal per convocar les proves.

Per a la convocatòria de periodistes s’han rebut 87 sol·licituds, 14 per la d’informàtics i 32 a la de tècnics de manteniment. Més endavant s’hauran de convocar les 137 places d’AOF, de manera que la DGPEIS haurà de preparar les proves de la fase d’oposició. Aquesta convocatòria s’ha de fer abans del 12 de juny, que és quan acaben els primers contractes.

  • Jubilació parcial: taxa addicional rellevistes.

 

La responsable de Coordinació i Interlocució Sindical, diu que el tema de la jubilació parcial està aturat. Hi ha una negociació a nivell estatal perquè el personal laboral es pugui acollir a aquest tipus de jubilació. Mentre no es resolgui, el tema estarà aturat. Ja que el RD 11/24 no contemplava el personal laboral de les administracions públiques. Ara, però, sembla que la solució no arribarà fins que hi hagi pressupostos.

 

  • Productivitat: objectius individuals i col·lectius de les diferents unitats i categories.

La responsable de Coordinació i Interlocució Sindical informa que a dia 14 d’abril hi havia als volts del 50% dels objectius introduïts a l’ATRI. Ara, entre el 16 i el 30 d’abril, els gestors de la productivitat revisaran els objectius introduïts per tal de validar-los. Un cop validats, el personal els haurà d’acceptar de forma individual. La part social, però, demanem que hi hagi alguna formació per gestionar bé les validacions i, posteriorment, les acceptacions per part del personal, ja que aquest sistema és nou. La responsable de Coordinació i Interlocució Sindical ho elevarà, per aconseguir que almenys es publiqui alguna circular informativa. Des de IAC-CATAC creiem que el complement de productivitat s’hauria de convertir en una tercera paga extra fixa i seguirem lluitant per tal que aquesta millora esdevingui possible.

 

2.- Direcció de Serveis. Oficina de Xarxa Rescat: Pendent data de Grup de treball sobre disponibilitat, tasques i complements.

 

Abans de programar la reunió, el Departament ens farà arribar a la part social un document explicatiu amb una proposta concreta perquè sigui estudiada. Després ja es programarà la data de la reunió.

 

3.- Servei Català de Trànsit. Data de reunió del grup de treball.

 

La part social expliquem que el Grup de Treball és per analitzar els horaris del  CIVICAT, ja que s’estan fent modificacions constants que creen malestar entre el personal (per exemple, s’han multiplicat els dies d’especial dedicació). Des de IAC-CATAC des del primer moment vam sol·licitar aquesta reunió del grup de treball per tal de defensar els interessos de les treballadores i treballadors laborals de la sala del CIVICAT.

 

4- DGAR

 

4.1 Estat de les contractacions excepcionals per Atri.

Des del Departament informen que s’han cobert totes les incidències i totes les persones contractades ja estan treballant. Només ha quedat sense cobrir una reducció de jornada d’un terç a Tremp.

5- DGPEIS

 

5.1 Previsió de Campanya Forestal

 

La responsable de Campanyes Prevenció d’Incendis informa que la previsió és que la Campanya Forestal d’enguany comenci el 3 de juny en totes les categories, inclosos els reforços.

 

El 15 d’abril es va publicar la convocatòria de les proves físiques a les regions, que es faran al llarg de la setmana del 22 al 30 d’abril. A primers de juny arribarà la roba per al personal de reforç.

 

 

5.2 TEOC GRAF: Dates i previsió contractes de substitució

 

La idea és fer-ho igual que l’any passat. Caldrà saber, primer, quantes persones  s’hi presenten per poder oferir els contractes de substitució a les Sales Territorials.

 

5.3 TEOC GROS: Informació

 

No hi ha previsió de contractació. La figura TEOC GROS es cobrirà de forma rotatòria amb personal de la Sala Central de Bombers.

 

5.4.  Escala de Suport. Informació de l’estat del procés.

 

El Subdirector de RRHH explica que la creació de l’escala de suport està pendent de la seva inclusió en un Decret Llei, aproximadament al maig de 2025. Després caldrà treballar el règim retributiu de tot aquest personal, un cop se l’hagi fet funcionari. Des de IAC-CATAC hem lluitat per poder aconseguir aquesta escala de suport i seguirem vetllant per tal que es dugui a terme i sigui el més beneficiós possible al personal.

 

6.- Torn obert de paraules

 

Des de IAC-CATAC demanem explicacions pel fet que s’obliga al personal que ha entrat a la borsa d’ampliació d’EPAF i Conductors a portar roba tècnica pròpia per accedir a fer el curs bàsic a l’ISPC. El Subdirector de RRHH explica que al ser una borsa no se’ls pot dotar de material. A qui sí es dota és al personal contractat com AOF, o als propis bombers quan estan fem el curs bàsic a l’escola ja que hi ha una relació contractual.

 

El Subdirector de RRHH de la DGPEIS, Joan Navarro, comunica que aquest serà el seu últim Comitè d’Intercentres, ja que marxa.

 

 

Finalment, volem recordar que el proper dimarts 29 d’abril són les eleccions sindicals del personal laboral a Barcelona.