PRÈVIA

La Responsable de Coordinació i Interlocució Sindical comunica que segons el nou pacte sindical hi ha d’haver una nova composició dels membres de Prevenció de Riscos Laborals i s’ha d’autoritzar. La part social comuniquem que fins que no passi a la permanent de la paritària sectorial o si no a la comissió de seguiment del nou acord d’activitats sindicals no es pot considerar validat, no ha arribat la informació als sindicats.

1.Direcció de Serveis i Temes Transversals

  • Estat del procés de mobilitat i promoció del personal del Departament d’Interior.

 

La responsable de Coordinació i Interlocució Sindical explica que Funció Pública ha fet arribar l’informe de les bases a tots els departaments. S’està acabant d’introduir les modificacions i en breu estarà enllestit. S’ha prioritzat les convocatòries d’accés marcades per la finalitzacions dels contractes.

Se’ns farà arribar l’esborrany per a les categories transversal de periodista, especialista informàtic i oficial de primera de manteniment perquè fem aportacions, la intenció es que surti abans del 13 març.

 

  • Bases convocatòria accés TEOC. Aclariments

La part social ens queixem de la no participació en les bases de la convocatòria, on ara s’està demostrant que hi ha problemes. Denunciem que el redactat dels mèrits de català no queda clar com es merita. La responsable de Coordinació i Interlocució Sindical comunica que qui tingui el C1 i el C2 computa un total de 6’5 punts. La part social informem que és incoherent la puntuació, ja que ha de donar igual com s’ha arribat al C2, el més lògic és puntuar amb més nota qui tingui la certificació més alta. Es demana que per les pròximes convocatòries es faci d’una altra manera.

La part social comuniquem que l’apartat d’estudis i formació no pot haver-hi un topall de 10 anys perquè aquesta limitació no està en Conveni, la Responsable de Coordinació i Interlocució Sindical comunica que s’ha valorat i que el Departament modificarà les bases de la convocatòria perquè la formació es valori sense el topall dels 10 anys.

La part social preguntem si els aspirants podran participar a totes les convocatòries i la Responsable de Coordinació i Interlocució Sindical comunica que tothom es podrà presentar a tot, és del tot probable que es faci tot en un sol dia, però en diferents hores.

IAC-CATAC demanem informació de la titulació d’accés sobre el Grau Mig de Tècnic si és equivalent a un Batxillerat ja que hi hagut discordances en algun procés. Des de IAC-CATAC manifestem que si que és equivalent i volem la resposta per part dels Departaments i Funció Pública. La Responsable de Coordinació i Interlocució Sindical farà la consulta a serveis jurídics sobre l’equivalència oficial.

 

  • Categories essencials- Pendent llistat de categories

 

La part social demanem que en motiu d’estats d’emergències per restriccions de mobilitat no va quedar clar quins col·lectius laborals estàvem afectats, la responsable de Coordinació i Interlocució Sindical i els departaments elaboraran un document base de les categories professionals i que es matisarà segons les circumstàncies puntuals.

 

2.- Direcció de Serveis Taller Ràdio.

  1. Reclamen un únic canal comunicació a la feina.

La part social informem que el col·lectiu de treballadors i treballadores de Taller Ràdio demana tenir un únic canal de comunicació ja que els arriben molts correus externs així com trucades externes sense saber qui són. El Responsable de l’Oficina de Gestió de la Xarxa de Radiocomunicacions d’Emergències i Seguretat de Catalunya (RESCAT) hi està d’acord i canviaran la metodologia perquè només hi hagi un únic canal.

El Responsable de RESCAT comunica que tenen una proposta del col·lectiu de Tècnics de Telecomunicacions d’horari i la volen aprovar ja que totes les parts hi estan d’acord. És un total de 12 persones afectades. Ens faran arribar la proposta a la part social perquè la valorem.

Des de la part social volem deixar constància que quan es va decidir unificar el col·lectiu de Taller Ràdio de Bombers dintre de Direcció de Serveis era que tothom fes la mateixa feina i ara queda palès que cada un dels col·lectius fan horaris i tasques diferents, no s’han complert les promeses que en el seu dia es van dir.

b) Data pel Grup de Treball (Disponibilitat, tasques i complement)

La part social demanem una data de grup de treball per seguir treballant amb punts que es van quedar pendents de treballar des de l’última reunió del grup de treball. El Responsable de RESCAT passarà diferents dates per trobar entre totes les parts un dia

 

3.- Servei Català de Trànsit.

a).Data de publicació del procés de creació de les borses de treball, previst per febrer-març

El Cap de Servei de RRHH del SCT comunica que té enllestida la proposta del procés de creació de borsa de treball, però està aturada per dificultat amb l’aplicatiu de Tràmit Gencat en què s’ha de publicar, és un problema tècnic. L’aplicatiu Tràmit Gencat el volen tancar i volen utilitzar un nou aplicatiu que es diu “ConvoCat”. Igualment la seva intenció es que surti al març.

 

b) Estat dels nous calendaris amb el nou dimensionament.

El Cap de Servei comunica que ja tenen definit el calendari dels Caps de Sala, falta acabar de polir el dels operadors. La part social demanem que es faci arribar les propostes perquè siguin valorades i després es tornarà a reiniciar el grup de treball que estava establert. El Cap de Servei comunica que el dimensionament es basarà sobretot en nits i caps de setmana per reforçar les sales. La part social ens hem assabentat que els treballadors i treballadores tenen vetat agafar festa dies marcats que no estan calendaritzats, comuniquem que no es pot fer si no està pactat en el Comitè.

 

4.- DGP

4.1 Informació al Comitè de la modificació categoria de lloc de nova creació (Administració)

Des del Departament s’informa que la nova plaça de C1 al Centre de Logística del Prat no és necessària perquè no els hi cal un responsable i que crearan una plaça de D1 Emmagatzemador.

 

5.- DGPC

5.1 Previsió publicació borsa

Des del Departament se’ns comunica que la intenció és publicar-ho la primera setmana de març, esperen no tenir problemes amb el canvi de tramitador. Seran les mateixes bases que l’última convocatòria, amb una única modificació que serà que el Curs Bàsic de voluntari de Protecció Civil puntuarà.

 

6.- DGAR

6.1 Estat aplicació mesures Psicosocials

La Cap de Servei de Gestió de Personal explica que la roda de signatures del document de mesures psicosocials avui ha estat firmada per tothom del Departament i ara només cal la part de prevenció, igualment ja estan aplicant algunes de les mesures com reunions de grups de treball, iniciar reunions de territori amb la nova estructura, estudi de la carrega de treball, informe de dimensionament de totes les sales,.. La part social demanem iniciar un altre cop el grup de treball perquè s’expliquin aquestes mesures. Des del Departament se’ns passaran diferents dates.

La Cap de Servei de Gestió de Personal comunica que els contractes de fixos discontinus no arribaran a 1 d’abril, van enviar l’informe amb les modificacions de Direcció de Serveis i se’ls hi va demanar i fa mesos que no tenen resposta. Amb aquesta situació i sense personal a la borsa, s’ha decidit treure 10 places per ATRI, per cobrir places estructurals, reduccions de jornada i reforç, amb la casuística que els aspirants que ara estan dins del procés d’ampliació de borsa, que han superat la fase 1 i fase 2, puguin ser contractats abans d’acabar el procés. Aquets curs començaria al març. La proposta és que hi haurà dos edicions del Curs Bàsic, un ara el març amb la gent que està en el procés de borsa, encara que no hagi acabat, i després un altre curs bàsic per la resta amb les dates establertes a la convocatòria, a l’abril.

 

7.- DGPEIS

7.1 Ampliació dels Formadors i creació de coordinador amb l’Escola

El Cap de la Divisió de la Sala Central manifesta que per la part operativa volen que aquest procés surti amb celeritat però ara mateix l’ISPC no té la capacitat de realitzar-ho perquè està saturada de cursos. En referència a la creació de coordinador amb l’ISPC es reclama que sigui una persona exclusiva i TEOC en aquesta tasca. La part social demanem el mateix. El Subdirector de RRHH comunica que per disponibilitat pressupostàries no és viable.

IAC-CATAC recordem que l’any passat es va mencionar que davant la jubilació d’una Cap de Sala, els diners que deixava podrien anar enfocats en la tercera plaça pel grup de suport, des del Departament ho miraran i ens diran.

 

7.2 Conductors. Reunió grup de treball

La part social demanem reprendre la reunió del grup de treball perquè va quedar pendent el tema econòmic i de RRHH davant les noves categories. El Subdirector de RRHH menciona que d’aquí a dos o tres mesos. La seva justificació és que està pendent l’escala de suport i aquí es parlarà d’aquest punts, estem en una fase d’espera.

IAC-CATAC mencionem que es una reunió prioritària perquè s’ha de parlar de complement per equiparar els B1, C2 I C1, i és una gestió llarga de tramitar quan ho volen aplicar a 1 de gener del 2026.

El Cap de la Divisió de Planificació i Gestió tornarà a enviar la proposta dels nous calendaris de conductors

 

7.3 TEHM

El Subdirector de RRHH comunica que el document presentat i firmat per tots els treballadors i treballadores, 12 en total, l’han estudiat amb la unitat i valoren que pot haver-hi un encaix. La possibilitat de cobrir amb hores extres les deficiències estructurals amb la pròpia base, abans de desplaçar algú d’un altra base i després compensar els desplaçaments, el temps de treball d’un lloc a un altre, tant d’anada com de tornada. Es compensa els desplaçaments hora per hora. Pel calendari exposat sobraven unes 50 hores anuals de planificació i, per tant, aquests desplaçaments anirien a compte d’aquestes 50 hores a planificar. El que sí s’ha determinat és que es passaria com a dietes de quilometratge, tant l’anada com la tornada, a la base.

La part social demanem reunió del grup de treball per acabar de polir el document, el Departament buscarà diferents dates.

 

7.4 Premsa

La part social manifestem la manca de personal. Hi ha hagut un augment de tasques i reducció de personal des de l’any passat. El Cap de Premsa comunica que des del mes de novembre fa les tasques de protocol perquè només queda una persona, amb la conseqüència que ha deixat de fer les seves tasques. Comunica que l’any passat tenia 3 contractes de Next Generation i ja han desaparegut, així com l’administrativa, parlem de 4 persones menys des de l’any passat.

IAC-CATAC demanem que s’ampliï una persona més a protocols i la contractació imminent del personal administratiu. Recordem que en altres departaments s’han generat places i s’han fet reforços de manera àgil en canvi des de la DGPEIS no hi ha cap resposta amb la situació que s’està patint.

La Cap de Servei comunica que han fet la petició de personal reforç a la unitat i analitzarà la petició de la plaça de protocol. El Subdirector de RRHH informa que hi ha un tap a Direcció de Serveis on s’ha de desencallar, que creu que serà en breu.

 

7.5 EPAF

El Cap de Divisió dels Grups Operatius Especials comunica que el document enviat seria unificar i homogeneïtzar l’horari marc en la seva jornada en totes les bases de Catalunya.

Quan el document parla del Cap de Torn, es refereix al cap que hi hagi aquell dia de guàrdia al parc de Bombers, sergent, caporal, bomber de primera responsable… Aquest document vol establir els mesos de període de cremes, l’organització del període d’estiu. Es vol publicar com a comunicat intern abans del 14 de març, fins aquesta data la part social pot enviar propostes de modificació a la unitat perquè siguin valorades.

 

7.6 Formació

La part social sabem que és un tema transversal, però hi ha hagut queixes dels TEOCs. Les 40 hores de formació, s’han de resta les 24 hores extres com a Formació Obligatòria i queden 16 hores. La formació impartida per l’administració hauria de ser compensada, encara que només es demana formació vinculada amb el lloc de treball. No deixen de ser cursos on també en concursos pot ajudar al treballadors i treballadores a promocionar-se. Des de la part social es demana que aquests cursos siguin valorats per poder ser compensats.

 

8.- TORN OBERT

IAC-CATAC demanem que el personal TESI tingui la serigrafia a la seva roba de treball, actualment estan identificats de manera errònia. La part social fa propostes de polos d’igual color per a tothom i que hi hagi un velcro d’identificació. El Subdirector de RRHH no ho veu viable, creu que es un despesa innecessària igualment faran una valoració.

IAC-CATAC demanem una resposta davant del cas d’un aspirant que s’ha presentat a l’ampliació de borsa de TEOC de la DGPEIS on ha quedat exclòs pel requisits acadèmics. L’aspirant té un grau mig i segons li comuniquen no equival a un Batxillerat. Segons les taules d’equivalència del SOC, així com les de FP si que correspon i el SOC i FP estan per sobre del Conveni. Demanen que se’ns doni resposta, ja que aquest aspirant, ja està treballant de TEOC,  va entrar amb les mateixes bases d’ampliació de borsa l’any passat. Des de RRHH informa que faran les consultes a serveis jurídics i ens diran.

Veure en PDF: Cataccrac Intercentres Interior febrer 25