IAC-CATAC hem assistit al CSSL del DARPA aquest mes de novembre i tot seguit fem un resum dels aspectes més destacats que hi hem tractat:
1. Seguiment dels temes tractats en la darrera reunió.
Actuació del DARPA davant avisos meteorològics i de protecció civil
Per poder teletreballar, ho ha de comunicar FP, amb alerta vermella, que ja no es pot agafar el vehicle. IAC-CATAC demanem a l’administració un aclariment alhora d’aplicar-la. Ens contesta que primer sentit comú, comunicar-lo al cap i després ja s’arreglarà. A la intranet, a prevenció de riscos hi ha penjada informació INFORISC.
Vehicles (especial menció formació conducció vehicles elèctrics i 4×4)
Es demana que els cursos de formació de 4×4 és pugui fer en un algun altre lloc més. DARPA contesta que es va parlar al grup de treball de formació, però que amb les característiques que ofereix el circuit de la Basella no hi ha a Catalunya.
Manca de Psicòleg/a al Servei de prevenció del DARPA
Amb tots els processos que hi ha, el SPR el plantejarà a partir de gener.
Censos d’amiant accessibilitat i vestidors dels centres de treball del Departament
L’any que ve es faran les licitacions per extreure l’amiant als edificis pendents de fer-ho.
Informació conflicte psicosocial EA Cabrils
El treballador continua de baixa i no s’ha pogut actuar.
Informació tema INCAVI
El 18/11/2024 es va constituir el grup de treball, com estableix el PSQCAT, que ha estat definit com a eina d’us per a les ARL-psicosocials.
Situació avaluacions de lloc de treball del personal de vigilància de xarxa atmosfèrica i contaminació
Intentaven planificar, però com s’han traspassat a Territori, s’ha passat la informació a Territori.
2. Informació sobre canvis/adaptacions de lloc de treball per motius de salut, accidentalitat i incidents.
Es faciliten les dades del 3r trimestre amb una adaptació organitzativa a SSCC. No hi ha cap malaltia professional notificada.
Accidents laborals comunicat 5, 4 amb baixa i 1 sense baixa
Plans Emergència PE
2024 10 30 | OC Terra Alta |
2024 10 30 | Escola Agrària Gandesa |
2024 09 30 | Escola Agrària Empordà |
ARL Centre últim trimestre
2024 10 30 | Escola Agrària Empordà |
2024 09 30 | Edifici Vilafranca (Incavi / OC Alt Penedès) |
2024 09 30 | Edifici Reus (Incavi / OC Baix Camp / Panell Olis) |
ARL Treball últim trimestre 0
3. Informació sobre aplicació del Protocol per a la prevenció, la detecció, l’actuació i la resolució de situacions d’assetjament psicològic i altres discriminacions a la feina.
No s’ha activat el protocol durant aquest període. IAC-CATAC preguntem pels dos casos de lipoatròfia semicircular, com ha evolucionat, el cas del laboratori de Cabrils, no millora i s’ha de canviar de lloc.
Del cas del Servei Meteorològic de Cat, SMC, en la primera planta, ha evolucionat a 7 SMC casos i un més DARPA de Programa. Aquest programa compta amb vuit persones que són personal del DARPA, però que aquesta persona passarà a Territori, i aquesta informació és passarà al SPRL Territori, les recomanacions i actuacions.
4. Coordinació d’activitats empresarials al centre corporatiu de Girona, del ST de Terres de l’Ebre i Districte Administratiu.
El simulacre que estava previst realitzar el junt va ser anul·lar. S’han incorporat al PAU un annex amb les actuacions d’emergència davant esdeveniments meteorològics. A banda, les obres a l’aparcament estan previstes acabar-les al setembre, la propietat ha de fer una impermeabilització de goteres a les cobertes. Les previsions per substituir les pantalles de 20” a 27”, és el projecte CTT d’agost-desembre d’enguany, continuen fent-lo. També, s’ha elaborat un protocol de gestió d’equipament interna amb els departaments amb una instal·lació de punts de recàrrega per vehicles elèctrics.
Finalment, el personal que pertanyia al DARPA la seva DG ha passat a Territori i ja no tenim personal al districte administratiu.
5. Presentació de nous procediments de PRL
Simulacres del 70 centres que gestiona el DARPA, 38 han informat data prevista, i 20 ja l’han fet. 16 ECA 5 previstos i 3 fets.
6. Afectacions a la salut del personal d’unitats pròpies del DARPA, conseqüència del trasllat forçós al Departament de Territori
Els sindicats del CSSL hem insistit en què cal aturar el trasllat i disposar dels “criteris objectius” de Funció Pública que definiran quins llocs de treball i persones amb tasques transversals passaran a formar part d’un altre departament abans de fer llistats i comunicacions a les persones afectades. Sobretot, per vetllar per la salut d’algunes de les persones que ja van patir la maca de criteris del trasllat del 2021.
Des del punt de vista preventiu, insistim que traslladar de manera forçosa a les treballadores a una destinació on ja van patri un clima laboral negatiu, no té cap justificació i no és gens raonable. És més, considerem que, en cas que l’administració persisteixi en aquesta actitud es podria posar en perill, no només la salut laboral de les treballadores i treballadors afectats, sinó també els principis d’eficàcia i d’eficiència que han de guiar, sempre, les actuacions de l’Administració Pública.
7. Locals: obres, trasllats i licitacions
Per a l’any vinent hi ha prevista la licitació del Pla d’Accessibilitat del Departament a tots els edificis:
- OC de les Garrigues: Té problemes tècnics amb el talús.
- EA de Noves Tecnologies i Horticultura de Cabrils (edifici IRTA): S’adequarà la planta baixa.
- EA Gandesa: Farà reformes a l’interior.
- SSTT Lleida: Reformes d’espais diàfans i taules no assignades.
- SSCC: Millores del sistema de distribució de climatització i energia solar.
- Laboratori agroalimentari i sanitat vegetal (edifici IRTA de Lleida): Reforma del laboratori i l’ascensor.
- OC Berga: pintar
- OC Alt Camp, OC Anoia i OC Segrià s’han pintat
8. Parc mòbil del Departament.
La part social preguntem com està la fase pilot del programa RODRPROP per poder reservar vehicles en altres SSTT/OC. La Cap de RI comenta que l’aplicatiu encara no funciona però les caps de secretaria, si hi ha disponibilitat poden autoritzar-lo.
Quan hi ha vehicles de substitució, com per exemple per vehicles que no han superat les itv, o per qualsevol altre motiu i no s’utilitzarà la tarja de combustible, proposem que es podria demanar a l’empresa que faci un canvi de tarja i adjudicar una tarja al vehicle de substitució, o habilitar una tarja per no tenir que avançar els diners i sigui més operatiu. La Cap de RI diu que no poden demanar a l’empresa una tarja comodí per poder associar-la al vehicle de substitució, però que ella signa ràpid els tíckets perquè es pagui per habilitació.