MESA SECTORIAL
18 de novembre
Cataccrac Sectorial novembre 24
El dilluns 18 de novembre s’ha reunit la Mesa Sectorial on aquest cop han estat acceptats tots els punts que IAC-CATAC vam proposar. Això comporta que per fi podem treballar adequadament i aconseguir objectius. Tot seguit us fem un resum dels temes tractats:
EQUIPARACIÓ COMPLEMENT ESPECÍFIC
IAC-CATAC portem aquest punt a la Mesa Sectorial perquè considerem que hi ha un greuge amb la pèrdua retributiva del complement específic entre els cossos quan són del mateix nivell. És una reivindicació que hem anat denunciant des de fa anys i que, ara amb la PIE, es fa més que evident. Hi ha persones promocionades que cobren menys import de complement específic per fer exactament les mateixes tasques contravenint la normativa. IAC-CATAC vam presentar un escrit a la Secretària General de Funció Pública denunciant aquesta problemàtica, així com també vam guanyar per la via judicial aquest mateix problema al cos d’Agents Rurals.
Reclamem a la Mesa Sectorial que no haguem d’arribar a la via judicial i es facin els tràmits pertinents per solucionar aquest problema. A més a més, donada aquesta casuística, també demanem que el personal auxiliar administratiu s’equipari amb el personal administratiu donat que ja no hi ha diferències entres les tasques a desenvolupar.
Funció Pública admet que hi ha incidències retributives i que la voluntat és posar-hi remei. Així doncs, ara cal fer els tràmits pertinents perquè augmenti el complement específic dels diferents cossos afectats. Ha de passar per l’informe de la Comissió de Retribucions de Personal, ratificació per part dels sindicats i un Acord de Govern per dur-se a terme. IAC-CATAC hem demanat la màxima celeritat possible per fer tots aquests tràmits. També hem recordat que al 2019 hi havia una proposta de l’Administració per dur a terme aquest augment que ja havíem reclamat insistentment i que suposa que Funció Pública és conscient del problema.
CANVIS D’ASCRIPCIÓ FORÇOSOS PELS CANVIS D’ESTRUCTURA DELS DEPARTAMENTS
IAC-CATAC portem aquest punt perquè creiem imprescindible aplicar uns criteris objectius per a tots els departaments de la Generalitat de Catalunya per cobrir el traspàs de direccions altres departaments. Calen unes instruccions clares i objectives per a aquest tipus de mobilitat. IAC-CATAC proposem que el primer criteri sigui la voluntarietat, ja que es tracten de tasques transversals i no pas funcionals, que l’elecció dels efectius traslladats no sigui decisió unilateral del cap de torn.
Funció Pública està preparant un document de criteris unificats per tal de coordinar aquests traspassos. IAC-CATAC demanem que aquests criteris a establir es facin de forma urgent i que siguin objectius, però objectius de cara a les persones, no de cara a les places. Esmenem els errors fets fa quatre anys i no els perpetuem.
És el cas del Departament d’Agricultura i Territori, tots els sindicats no estem d’acord amb el criteri que aplica el Departament i ens hem emplaçat a una propera reunió. Si ara tornem a passar aquestes places s’està aplicant una manca de criteri objectiu que en el seu dia no es va fer.
CREACIÓ MESA DE TREBALL A LA DGAIA
IAC-CATAC demanem un espai de negociació calendaritzat amb el Departament de Drets Socials per tenir un àmbit d’interlocució de tot el personal, funcionari i laboral, de la DGAIA i dels centres de menors. Reclamem una via d’interlocució amb el Departament no sigui únicament la mesa tècnica per tractar un tema específic sinó un espai d’àmbit general, que es reuneixi periòdicament sempre, on es pugui presentar propostes d’ordre del dia i s’hi puguin arribar a acords. Creiem que l’espai actual és insuficient per gestionar i donar solucions a les problemàtiques dels col·lectius de treballadores i treballadors, sobretot dels que treballen als centres educatius d’acollida. Properament, IAC-CATAC presentarem una proposta escrita a Funció Pública per tal d’assolir aquest espai al més aviat possible i organitzar les treballadores per resoldre les problemàtiques que puguin sorgir de manera àgil i de fàcil gestió per tal de trobar un espai adequat.
TORN OBERT
IAC-CATAC denunciem que es faci retornar les hores a les persones que per força major no s’han pogut desplaçar als llocs de feina durant els episodis d’activació de l’Inuncat. Els centres estaven tancats i hi havia la prohibició d’anar a treballar-hi, que és molt diferent del que feia constar la instrucció 3/17 que contemplava esglaonar l’arribada a la feina. En aquest cas es tracta d’una situació d’emergència i s’ha de tractar com un permís per no poder assistir a la feina, ja que encara que es volgués no es podia anar a treballar durant aquells dies. IAC-CATAC denunciem que cal una modificació del Decret 77/20, de teletreball, ja que es demostra que és completament obsolet. També reclamem un canvi de la instrucció 1/24 per insuficient davant els casos d’emergència.
IAC-CATAC, tal com vam dir a la junta de personal del SOC d’octubre, reclamem que les persones que van aprovar la PIE i que passen al cos administratiu amb les mateixes tasques, se’ls equipari el nivell al que correspon a la resta de personal que fa atenció, és a dir al 16. Funció Pública ens contesta que encara no està tancat i que ho estan estudiant.
IAC-CATAC, en el mateix sentit, reclamem que el personal que ha estat traslladat a la OAC general de Tarragona tingui la plaça amb el mateix nivell que a la resta del territori d’oficines de les mateixes característiques, és a dir, nivell 18. Funció Pública ens diu que també està contemplat, però que primer s’han de traslladar les places per després fer la modificació de la RLT.
IAC-CATAC denunciem que el Departament d’Educació no ha acceptat el permís per deures inexcusables el personal que va haver d’anar als actes d’adjudicació de la PIE i els feien agafar APs. Funció Pública comenta que ja s’ha solucionat i que no hi ha d’haver més incidències en aquest aspecte.
Finalment, IAC-CATAC, tornem a denunciar el Departament d’Educació perquè, un any més, hi ha direccions de centres que no completen l’avaluació del personal PAS de centres per tal d’obtenir la puntuació de l’autoavaluació i disposar d’aquest complement. Avisem que el període està a punt de finalitzar i que es traslladi a les direccions de centres la obligatorietat de fer l’avaluació. Ens qüestionem, un cop més, si s’ha fet la formació adient a les persones avaluadores.