COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT
VEHICLES
Informem que al Comitè de Seguretat i Salut s’ha tractat, entre d’altres, la gestió dels vehicles del Departament. En relació a aquest punt, portat al Comitè per IAC-CATAC, traslladem al col·lectiu:
- Que hem sol·licitat, de nou, revisió del protocol en relació a l’ús dels vehicles i dels canals de comunicació entre la unitat responsable i els treballadors i les treballadores usuàries per tal que arribi tota la informació de forma eficient. Ens han comunicat que estan preparant un espai a la intranet del Departament i que en breu es penjaran instruccions que inclouran informació en relació a l’ús dels vehicles elèctrics i instruccions sobre la tramitació d’incidències. Demanem i accepten, que s’incloguin les condicions de les assegurances.
- Que hem detectat que hi ha vehicles del Departament que no tenen la ITV actualitzada i hem demanat que s’informi de forma efectiva als treballadors i treballadores sobre la prohibició d’utilitzar-los fins que no tinguin les revisions passades, per la seva seguretat. Se’ns informa que hi ha hagut problemes amb la documentació i que en breu estarà resolt. Els recordem que aquesta situació s’allarga des del mes de febrer i que, almenys, un dels vehicles continua en circulació.
- Que encara resten tres vehicles als que se’ls ha de legalitzar el pont de llums.
- Que en relació a la flota de vehicles SsangYong i les incidències reportades al responsable corresponent:
- Els problemes detectats per la instal·lació de complements i desactivació de sensors, que no afecten al sistema de frenada o activació d’airbags i que es mirarà de resoldre amb l’empresa adjudicatària.
- Les rodes de recanvi, afegides, ja que els vehicles van dotats d’un kit antipunxades, i que son molt voluminoses, sovint suposen una molèstia però no hi ha solució per a aquest problema, més enllà de desar-les al magatzem i utilitzar els kits fins que es pugui substituir la roda.
- Que en cas necessari, es pot sol·licitar a les empreses vehicles de substitució.